Ajuntament de Santpedor

Ajuntament de Santpedor
  • MIDA DEL TEXT        

10:26  |  22/11/2017

Data i hora oficial

El temps

Pressupostos participatius

Imatge 2018

 

L’any passat vam fer una prova pilot per decidir en votació popular una inversió en el pressupost del 2017. Ara, en el pressupost del 2018,  volem fer un pas més enllà i consolidar el procés de pressupostos participatius però ampliant la capacitat dels ciutadans d’incidir en aquest procés. Per primer cop us demanem que ens presenteu propostes i sobre aquestes votarem quines tiren endavant.

 

Us expliquem com fer-ho.


LA INVERSIÓ

En total es destinaran del pressupost municipal de Santpedor a aquest procés participatiu una partida de 60.000€. Tres vegades més del que es va destinar en la prova pilot de l’any passat.


Aquesta quantitat es repartirà en tres blocs:

  • Projectes entre 20.001 i 30.000€ (dotació màxima: 30.000€)
  • Projectes entre 5.001 i 20.000€ (dotació màxima: 20.000€)
  • Projectes de pressupost igual o inferior a 5.000€ (dotació màxima: 10.000€)

Aquests imports inclouen l’IVA corresponent.


ELS PROJECTES QUE ES PODEN PRESENTAR

Els projectes/propostes que es presentin han de complir els següents criteris:

  • Ser projectes d’inversió, és a dir despeses destinades a la creació/millora  d’infraestructures, creació o adquisició de béns de naturalesa inventariable per al funcionament dels serveis o altres despeses que tinguin caràcter amortitzable.
  • Adequar-se a les lleis i normatives vigents del municipi.
  • Ser de competència municipal.
  • Emmarcar-se en els costos d’inversió descrits anteriorment. Aquests costos s’han de poder valorar tan tècnicament com econòmicament.
  • Han de donar resposta a una necessitat concreta.
  • Han de ser projectes sostenibles i tenir visió de col·lectivitat. És a dir que no generin despesa futura i que tinguin un impacte favorable per al conjunt del municipi.

 

LES FASES DELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS


 Fases pp 2018v2


XERRADES INFORMATIVES DELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS

Vine a les presentacions i t’ho explicarem personalment:


  • Consell dels Infants, Divendres dia 20/10 a les 14h
  • Institut IES d’Auro, setmana del 23/10
  • Escola Llissach, Riu d’Or i Serreta, setmana del 23/10
  • Presentació entitats, associacions i particulars, dijous dia 2 de novembre a les 19h a la Capella de Sant Andreu

PUC PRESENTAR UNA PROPOSTA?


Si tens 16 anys o més i estàs empadronat a Santpedor o bé tens la teva seu social a Santpedor pots presentar una o més propostes. També si ets una entitat legalment registrada al REM de Santpedor.

Només cal que sàpigues que:

  • Les persones jurídiques hauran de presentar la proposta a través d’un representant.
  • Els menors de 16 anys, caldrà que  una persona major d’aquesta edat assumeixi la representació formal pel tràmit de presentació.

 

COM PUC PRESENTAR UNA PROPOSTA?

 

Cal emplenar un formulari que trobareu a l’ajuntament, a la biblioteca o al web santpedor.cat


Es pot presentar:


  1. Presencialment en horari d’atenció al públic a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) i a la Biblioteca municipal de Pare Ignasi Casanovas.
  2. Telemàticament a través de l’espai espai web santpedor.cat i enviant la proposta al correu spdr.participacio@santpedor.cat

EXPLIQUEM LES PROPOSTES PRESENTADES

 

Totes les propostes que es presentin caldrà que es determini que compleixen les bases. Es deixarà un marge de 5 dies per poder fer aclariments abans de fer pública la llista de propostes que es portaran a votació. Abans de votar i per tal que tothom conegui totes les propostes que hi ha sobre la taula, L’Ajuntament de Santpedor  oferirà a totes les persones que hagin presentat una proposta la possibilitat d’explicar-la públicament en tallers participatius on es podran debatre les iniciatives presentades.


I FINALMENT LA VOTACIÓ

Qui podrà votar:


Podran votar les persones empadronades a Santpedor que tinguin 16 anys complerts. Es donarà un termini d’un mes, tot el mes de febrer.





On podrà votar:


Es podrà votar a través de les paperetes i urnes especialment col·locades a l’OAC (de dilluns a divendres) i la Biblioteca Pare Ignasi Casanovas, dins dels horaris ordinaris dels respectius equipaments.

La convocatòria podrà preveure també un sistema de votació electrònica segura.


  • Durant el període de votacions hi haurà oberta una exposició pública amb totes les propostes presentades a la Biblioteca.
  • També estaran penjades als canals municipals.

Què podrà votar:


  • Cada papereta de vot reflectirà totes les propostes admeses a participar.
  • Es podrà triar un màxim de tres de les propostes recollides a les paperetes de vot, sempre que sigui una per cadascuna de les categories establertes en funció del pressupost.

El resultat:


  • El recompte es farà en un acte públic el dia 1 de març.
  • El Govern Municipal es compromet a executar les propostes guanyadores  al llarg de l’any 2018.

Butlletí digital

Vols rebre els titulars, l’agenda d’activitats i els anuncis oficials a la teva bústia de correu? Apunta-t’hi!

DONAR-SE D'ALTA
Escut de Santpedor

Ajuntament de Santpedor
Plaça gran, 4 - 08251 Santpedor - Tel. 93 8272828

Comparteix:

  • Twitter
  • Facebook

Segueix-nos:

  • RSS