Pressupostos participatius 2018

Dijous, 1 de febrer de 2018 a les 00:00

El 28 de febrer a les 24h s’ha tancat el procés de votació dels pressupostos participatius 2018 de Santpedor. Durant un mes, els veïns i veïnes empadronats a Santpedor a partir dels 16 anys han pogut votar 3 de les 17 propostes que hi havia validades en aquest procés. Les votacions s’han fet a través del web de pressupostos participatius.

En total es van presentar durant el mes de novembre del 2017 un total de 28 propostes per part d’entitats, col·lectius i particulars i es van avaluar per una comissió tècnica i una de política per garantir el compliment de les bases del projecte. A finals del mes de gener i amb una llista definitiva de 17 projectes es van presentar durant tres dies en sessions informatives a la Capella de sant Andreu.

En aquest procés participatiu s’ha destinat una partida de 60.000€ del pressupost municipal de Santpedor. Tres vegades més del que es va destinar en la prova pilot de l’any passat.

En el procés de votació dels pressupostos participatius s’han emès 681 vots d’un univers de 6.096 votants. Representa una participació de 11,17%

A la prova pilot de l’any passat, d’un cens de 6080 persones, van participar 283 (un 4,5%). D'aquests vots, 275 van ser vàlids i 8 van ser vots nuls.

Dels 681 vots, 642 s’han fet des dels mòbils dels usuaris i  39 han estat assistits pel personal de l’Ajuntament o la Biblioteca.

Per franja d’edats, la participació més alta correspon a les persones entre 36 i 50 anys amb un 46% de vots. 

Seguint les bases aprovades per al projecte de pressupostos participatius, els 60.000 € de pressupost es reparteixen en tres blocs en funció del pressupost del projecte. Cada bloc tindrà un o més projectes guanyadors fins al límit de la partida pressupostària destinada.

Així, la classificació per blocs en aquesta edició és la següent:

  • BLOC 1

Projectes entre 20.001 i 30.000€ (dotació màxima: 30.000€)

El projecte d’aquest grup que ha obtingut un millor resultat és:

  1. LA CREACIÓ D’UN ESPAI MULTIESPORTIU-PUMPTRACK A LA ZONA ESPORTIVA

Pressupost 30.000€

  • BLOC 2

Projectes entre 5.001 i 20.000€ (dotació màxima: 20.000€)

Els projectes d’aquest grup que han obtingut un millor resultat són:

  1. AMPLIACIÓ DEL PARC DE LA PAU AMB ROCÒDROM I TIROLINA

Pressupost: 8.183€

  1. ACONDICIONAMENT D’UN STREET WORKOUT

Pressupost 8.000€

  • BLOC 3

Projectes de pressupost igual o inferior a 5.000€ (dotació màxima: 10.000€)

Els projectes d’aquest grup que han obtingut un millor resultat són:

  1. CREACIÓ D’UNA ZONA VERDA DARRERA LA SERRETA

Pressupost: 5.000€

  1. INSTAL·LACIÓ D’UNA BÚSTIA A LA BIBLIOTECA PER AL RETORN DE LLIBRES

Pressupost: 2.407€

  1. AUGMENTAR EL NOMBRE DE PAPERERES AL POBLE

Pressupost: 2.000€

  1. MILLORA DE LA SENYALÈTICA DEL CAMÍ PEATONAL QUE VA FINS ALS AIGUAMOLLS

Pressupost. 200€

FASE DE PRESENTACIÓ DE PROPOSTES. COM FER-HO

LA INVERSIÓ

En total es destinaran del pressupost municipal de Santpedor a aquest procés participatiu una partida de 60.000€. Tres vegades més del que es va destinar en la prova pilot de l’any passat.

Aquesta quantitat es repartirà en tres blocs:

  • Projectes entre 20.001 i 30.000€ (dotació màxima: 30.000€)
  • Projectes entre 5.001 i 20.000€ (dotació màxima: 20.000€)
  • Projectes de pressupost igual o inferior a 5.000€ (dotació màxima: 10.000€)

Aquests imports inclouen l’IVA corresponent.

ELS PROJECTES QUE ES PODEN PRESENTAR

Els projectes/propostes que es presentin han de complir els següents criteris:

  • Ser projectes d’inversió, és a dir despeses destinades a la creació/millora d’infraestructures, creació o adquisició de béns de naturalesa inventariable per al funcionament dels serveis o altres despeses que tinguin caràcter amortitzable.
  • Adequar-se a les lleis i normatives vigents del municipi.
  • Ser de competència municipal.
  • Emmarcar-se en els costos d’inversió descrits anteriorment. Aquests costos s’han de poder valorar tan tècnicament com econòmicament.
  • Han de donar resposta a una necessitat concreta.
  • Han de ser projectes sostenibles i tenir visió de col·lectivitat. És a dir que no generin despesa futura i que tinguin un impacte favorable per al conjunt del municipi.

LES FASES DELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS

FASE 0: Definició del procés

FASE 1: Difusió i presentació a la ciutadania

FASE 2: Presentació de propostes

FASE 3: Aprovació de projectes a votar

FASE 4: Explicació de les propostes rebudes

FASE 5: Votació de les propostes

FASE 6: Presentació de projectes guanyadors

XERRADES INFORMATIVES DELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS

Vine a les presentacions i t’ho explicarem personalment:

  • Consell dels Infants, Divendres dia 20/10 a les 14h
  • Institut IES d’Auro, setmana del 23/10
  • Escola Llissach, Riu d’Or i Serreta, setmana del 23/10
  • Presentació entitats, associacions i particulars, dijous dia 2 de novembre a les 19h a la Capella de Sant Andreu

PUC PRESENTAR UNA PROPOSTA?

Si tens 16 anys o més i estàs empadronat a Santpedor o bé tens la teva seu social a Santpedor pots presentar una o més propostes. També si ets una entitat legalment registrada al REM de Santpedor.

Només cal que sàpigues que:

  • Les persones jurídiques hauran de presentar la proposta a través d’un representant.
  • Els menors de 16 anys, caldrà que una persona major d’aquesta edat assumeixi la representació formal pel tràmit de presentació.

COM PUC PRESENTAR UNA PROPOSTA?

Cal emplenar un formulari que trobareu a l’ajuntament, a la biblioteca o al web santpedor.cat

Es pot presentar:


  1. Presencialment en horari d’atenció al públic a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) i a la Biblioteca municipal de Pare Ignasi Casanovas.
  2. Telemàticament a través de l’espai espai web santpedor.cat i enviant la proposta al correu spdr.participacio@santpedor.cat

EXPLIQUEM LES PROPOSTES PRESENTADES

Totes les propostes que es presentin caldrà que es determini que compleixen les bases. Es deixarà un marge de 5 dies per poder fer aclariments abans de fer pública la llista de propostes que es portaran a votació. Abans de votar i per tal que tothom conegui totes les propostes que hi ha sobre la taula, L’Ajuntament de Santpedor oferirà a totes les persones que hagin presentat una proposta la possibilitat d’explicar-la públicament en tallers participatius on es podran debatre les iniciatives presentades.

I FINALMENT LA VOTACIÓ

Qui podrà votar:

Podran votar les persones empadronades a Santpedor que tinguin 16 anys complerts. Es donarà un termini d’un mes, tot el mes de febrer.

On podrà votar:

Es podrà votar a través de les paperetes i urnes especialment col·locades a l’OAC (de dilluns a divendres) i la Biblioteca Pare Ignasi Casanovas, dins dels horaris ordinaris dels respectius equipaments.

La convocatòria podrà preveure també un sistema de votació electrònica segura.

  • Durant el període de votacions hi haurà oberta una exposició pública amb totes les propostes presentades a la Biblioteca.
  • També estaran penjades als canals municipals.

Què podrà votar:


  • Cada papereta de vot reflectirà totes les propostes admeses a participar.
  • Es podrà triar un màxim de tres de les propostes recollides a les paperetes de vot, sempre que sigui una per cadascuna de les categories establertes en funció del pressupost.

El resultat:

  • El recompte es farà en un acte públic el dia 1 de març.
  • El Govern Municipal es compromet a executar les propostes guanyadores al llarg de l’any 2018.
Darrera actualització: 02.04.2019 | 12:33