La rehabilitació del convent de Sant Francesc, eix d’una conferència a l’escola Bauhaus d'alemanya
"Una ruïna, una oportunitat" és el tÃtol de la conferencia que l'arquitecte David Closes, responsable de la rehabilitació del Convent de Sant Francesc de Santpedor, ha realitzat aquest dimarts a la prestigiosa escola d'arquitectura Bauhaus, de la Universitat de Weimar. Closas ha viatjat fins a Alemanya per tal d'explicar el procés detallat d'aquesta actuació que ha suscitat l'interès del sector professional arreu del món. Bona mostra d'aquest fet en són les publicacions a més de cinquanta revistes digitals del món de l'arquitectura i el disseny aixà com en una vintena més d'impreses.
El projecte de rehabilitació de l'edifici del convent de Sant Francesc s'ha donat a conèixer a través de la premsa especialitzada de països com Portugal, França, Equador, Montenegro, Malà isia, Alemanya, Grècia, Ità lia, Àustria, Xina, Israel, Taiwan, Mèxic i Rússia.
Recentment, el cap de cultura del diari La Vanguà rdia, Llà tzer Moix, ha fet una visita a l'edifici acompanyat per David Closas amb l'objectiu de valorar els resultats de l'actuació in situ i publicar-ne una crÃtica d'arquitectura.
Integrada actualment a la Universitat de Weimar, La Bauhaus, va ser fundada el 1919 per Walter Gropius, un dels pares de l'arquitectura moderna, en qualitat d'escola università ria que, amb l'arquitectura com a eix central, integrava les diferents disciplines del disseny. Artistes de les avantguardes europees de la primera meitat del segle XX, com els pintors Paul Klee o Wassily Kandinsky, hi van exercir com a docents.