La creació del Comitè neix arran de les necessitats que sorgeixen del dia a dia de la residència en la gestió de l’atenció a les persones grans. A banda de les Comissions constituïdes, aquest Comitè serà un instrument útil i operatiu i de caràcter més flexible, però amb la formalitat dels processos de seguiment i el compromís en els acords que es prenguin.
“El Comitè vol ser un canal pròxim, però formal que aporti solucions a les inquietuds del dia a dia com ja s’ha estat fent des de l’inici del mandat, més enllà de les trucades o les reunions que tenim amb equip tècnic i famílies”, explica la regidora de Gent Gran, Marijó Aubarell i Cruz.
Tot i els reptes que presenta un servei d’atenció a les persones complex i de gran impacte social com és la residència municipal, l’Ajuntament treballa conjuntament amb tots els agents per tal de facilitar una reestructuració del centre que permeti seguir millorant i actualitzar-se en les diferents necessitats que sorgeixin durant el dia a dia a la residència.
El Comitè estarà format per la regidora de Gent Gran, la direcció de la Residència, personal tècnic de seguiment de l’Ajuntament i la coordinació de la Regió Social a la Catalunya Central de Drets Socials i Inclusió. “Estem treballant conjuntament per tal de garantir el compliment de la normativa i optimitzar els recursos humans i materials de la residència”, comenta Aubarell.
En aquesta línia, la regidora va reunir a l’oposició per tal de traslladar tota la feina que s’està fent per vetllar per l’atenció cap a la gent gran santpedorenca i en concret cap a les persones usuàries de la Residència i els processos jurídics oberts. La reunió estava programada des de feia uns mesos, amb la intenció de vehicular un espai de col·laboració i resoldre qualsevol dubte tècnic. “Volem deixar la mà estesa per a la resolució dels reptes que sorgeixen a la residència i no utilitzar-la com a arma política”, afirma la regidora.