Santpedor aprova el nou cartipàs municipal

Dimecres, 10 de juliol de 2019

El primer ple municipal després de la constitució del nou Ajuntament es va estrenar amb un ple absolut i va servir per conèixer la distribució de regidories de la coalició de govern entre ERC i Junts per Santpedor

L’Ajuntament de Santpedor celebra el primer ple extraordinari des de la seva constitució el passat 15 de juny per a aprovar el nou cartipàs municipal enmig de molta expectació. La sala d’actes era plena aquest dimecres a la tarda per conèixer la distribució de regidories entre les dues formacions que formen la coalició de govern, ERC i Junts per Santpedor. El ple també va servir per designar representants a les diferents comissions i meses de treball i augmentar la dedicació i regularitzar els seus sous dels regidors del consistori congelats en el darrer mandat.

El ple va aprovar un augment de la dedicació dels 8 regidors de l’equip de govern. A banda de l’alcalde, Xavier Codina, que tindrà una dedicació exclusiva amb responsabilitats en Governació, Promoció Econòmica, Patrimoni Històric, Brigada Municipal, Parcs i Jardins i Comunicació; també tindrà dedicació completa el primer tinent d’alcalde, Agustí Comas, que a més d’assumir les regidories de Cultura i Educació, agafa també aquesta legislatura Esports i Règim Intern-Administració Electrònica. El tercer tinent d’alcalde,  Josep Illa, tindrà una dedicació del 50% i a les regidoria d’Urbanisme i Medi Ambient suma una regidoria de pes del consistori: Hisenda i Contractació Pública.

Les regidories amplien competències per ajustar-se als temps que corren

Les resta de regidors de l’equip de govern, 5, augmenten fins a un 25 per cent la seva dedicació respecte al 21 per cent que mantenien fins ara. També en aquesta legislatura s’ha decidit revisar la nomenclatura de les regidories per donar resposta a la realitat actual. Aquest és el cas de Comas que a les regidories que porta hi  canvia la nomenclatura per incloure administració electrònica. També, el segon tinent d’alcalde, Antoni Puiggròs, serà el regidor de Turisme i Noves Tecnologies. La quarta tinent d’alcalde i regidora d’Acció Social és Laura Tarradellas. Completen la responsabilitat de govern Roser Llobera que portarà la regidories de Joventut, Infància i la de Participació Ciutadana i Veïnatge que pren entitat pròpia després que durant la passada legislatura es van potenciar els processos participatius i que afegeix com a part important veïnatge. Albert Espinalt serà el regidor de Mobilitat i Via Pública i la responsabilitat de les regidories de Salut i d’Igualtat estarà a mans de Núria Martínez Amat.

Els sous que en la passada legislatura no es van revisar en cap moment s’han ajustat en aquest primer ple d’acord també a les noves responsabilitats i a l’augment de dedicació dels regidors. Sobre aquest augment de sous i dedicació, el regidor d’Hisenda i Contractació Pública, Josep Illa ha recordat que "en la passada legislatura no es van tocar sous i en aquesta s'ha fet una regularització amb la mateixa intenció política que no es tornin a tocar en 4 anys. Es podria fer cada cop que es fa una revisió del funcionariat però ni es va fer la passada legislatura ni es farà aquesta. L’actualització es fa en iniciar la legislatura i no es torna a tocar”.  En aquest sentit, els sous de l’equip de govern s’han revisat en un 2,25% amb puges que també van d’acord a una major dedicació. El cas de l’alcalde com a cap visible ho ha fet amb una forquilla d’entre 100-150 euros nets al mes. També s’han revisat les indemnitzacions que cobraran els 5 regidors de l’oposició que han passat de 120€ mensuals per  assistir als plens als 130€ actuals, S’han doblat de 15€ a 30€ l’assistència a les comissions informatives i es pagaran per primer cop l’assistència als plens extraordinaris amb 70€, mesures individuals que se sumen als pagaments que es fan a les formacions amb representació municipal per poder tirar endavant el seu treball a favor del poble.

Comissió informativa única amb l’oposició per tractar els temes del ple

Aquest ple extraordinari va aprovar també mantenir les sessions ordinàries el segon dimarts de cada mes, no festiu, a 2/4 de 8 del vespre, a la Capella de Sant Andreu, excepte el mes d’agost. I es podran convocar sessions extraordinàries amb un avís de dos dies hàbils. També es va aprovar com a novetat la celebració d’una única comissió informativa de seguiment dels assumptes del ple amb la intenció que unifiqui les tres existents a la passada legislatura, de manera que sigui més fàcil participar-hi i abordi continguts més amplis.  de comissions informatives prèvies a la celebració del ple, així com els representants a la Comissió Especial de Comptes i el nomenament de representants de la Corporació en altres organismes, consorcis, entitats i associacions i federacions.

Darrera actualització: 12.07.2019 | 13:09