S'aprova definitivament el projecte de desplegament de la fibra òptica als polÃgons
Dijous, 19 de febrer de 2015
L’Ajuntament ha donat llum verda al projecte de desplegament de la fibra òptica als polÃgons industrials durant el ple extraordinari que ha tingut lloc aquest dimarts a la capella de Sant Andreu. El projecte, que va rebre el suport unà nime de tots els regidors de la corporació, tanca el procés de tramitació que es va iniciar amb l’aprovació inicial que va tenir lloc el juliol del 2014 i que permetrà iniciar el procés d’adjudicació del contracte d’obra valorada en 184.000 euros. Durant la sessió extraordinà ria també es va donar curs a l’aprovació inicial del reglament de funcionament de Rà dio Santpedor i al conveni d’adhesió de l’emissora a la Xarxa Audiovisual Local.
 Â
El ple extraordinari d’aquest mes de febrer ha posat el punt final a la llarga tramitació, de 19 mesos, a la qual s’ha hagut de sotmetre el Projecte d’instal•lació de fibra òptica als polÃgons industrials de Santpedor motivada, principalment, pels requeriments administratius als quals s’ha hagut de sotmetre i que han requerit la introducció de modificacions de carà cter tècnic, d’una banda, aixà com la tramitació de les al•legacions presentades, a les quals també s’ha donat llum verda.Â
 Â
Amb un import de 184.603,07 euros –als quals cal sumar l’IVA vigent i un import de 2.320,05 euros en concepte de les indemnitzacions derivades de l’obra- el projecte compta amb una aportació municipal de 110.000 amb la qual s’executarà la primera fase, consistent en la construcció de la infraestructura troncal a quatre dels cinc polÃgons de Santpedor: Santa Anna I, II i III i Riu d’Or. L’estesa de la fibra òptica al polÃgon de les Verges està previst per a la segona fase d’execució del projecte.
Â
Durant la sessió d’aquest dimarts també s’ha aprovat el reglament d’organització i funcionament de Rà dio Santpedor en virtut del qual es posarà en marxa el Consell Municipal de Comunicació. Amb el reglament, l’emissora municipal –que va emetre per primera vegada el 5 d’octubre durant la Fira de Sant Miquel de 1980- es dóna compliment a la Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya bo i concretant els principis i missió de l’emissora, basada en la vocació de servei públic; l’ús de la llengua aixà com la seva organització, des de la gestió fins al procés de nomenament del director-a. El nou reglament estableix també els parà metres de finançament amb la signatura d’un contracte-programa associat a uns objectius.
Â
Un dels aspectes més novedosos del reglament és la creació del Consell Municipal de Comunicació, òrgan de carà cter consultiu que tindrà la missió d’emetre informes, opinions i propostes d’acord per a l’ajuntament en matèria de comunicació aixà com aprovar recomanacions. El consell estarà format per representants de tots els grups municipals i comptarà amb la participació de les entitats socials de Santpedor. La participació de les entitats pretén recollir el paper que les associacions han desenvolupat en l’evolució de l’emissora que ha destacat pel foment de la participació ciutadana i la cohesió social del municipi, donar a conèixer l’activitat municipal i facilitar l’accés dels ciutadans als serveis públics.
Â
En la lÃnia d’assegurar un projecte comunicatiu de proximitat de qualitat i sostenible econòmicament, l’ajuntament també ha aprovat l’adhesió de l’emissora a la Xarxa Audiovisual Local. Aquest pas habilitarà Rà dio Santpedor en l’accés al sistema tècnic de contribució i distribució de continguts que els responsables de l’emissora podran incorporar a la seva graella. Paral•lelament, els professionals de Santpedor podran contribuir amb la producció de programes dels quals se’n podran beneficiar aquelles emissores adherides a la xarxa que aixà ho desitgin. L’oferta de programació que es tindrà a l’abast està  constituïda per un conjunt de programes considerats d’interès públic amb l’especial compromÃs de tots els participants a ‘hora de produir i emetre continguts de qualitat que vetllin pel principi de proximitat i per la vocació de servei públic.