Sol·licitud de cessió d'habitatge municipal

Què és?

L’objecte principal de la present convocatòria de sol·licitud és regular el procediment d’adjudicació d’habitatges del parc municipal d’habitatge, en règim de lloguer, i establir els criteris específics sobre els requisits de les persones sol·licitants, els criteris de valoració de les sol·licituds i el contingut del contracte d’arrendament, d’acord amb el document de Bases aprovat.

Quin cost té:

Gratuït.

Quan es dóna resposta:

El temps de resposta o resolució de la sol·licitud dependrà del contingut d’aquesta. El període màxim és de tres mesos amb caràcter general o segons marqui la convocatòria específica de cada habitatge.
L’adjudicació d’aquests habitatges es farà a través de sorteig públic de totes les sol·licituds que compleixin els requisits.

Qui pot sol·licitar-ho:

Qualsevol persona física o jurídica.
Per a la convocatòria de novembre de 2025, cal tenir entre 18 i 35 anys.

Cal aportar:

  • REQUISITS PER A LA SOL·LICITUD I FORMA D'ACREDITAR-LOS

    Per sol·licitar un habitatge caldrà complir amb els següents requisits:
    - Que es tracti de persones físiques, majors d’edat o menors legalment emancipades.
    - Tenir capacitat jurídica i d’obrar, per tal d’obligar-se i subscriure un contracte d’arrendament en el cas de resultar adjudicatari d’un dels habitatges.
    - Disposar de nacionalitat espanyola o de permís de residència en vigor. Es tindran en compte a tots els membres de la unitat de convivència.
    - Residir i estar empadronats tots els membres de la unitat de convivència majors d’edat a Santpedor ininterrompudament durant 7 anys dels darrers 10 anys a comptar des del moment d’aprovació de la convocatòria.
    - La totalitat dels membres de la unitat de convivència han d’estar al corrent de pagament de tots els tributs i de qualsevol deute amb l’Ajuntament de Santpedor, l’Agència Tributària i la Seguretat Social.
    - La unitat de convivència no pot superar el rati d’ocupació màxima establert per cada habitatge a l’Annex de la convocatòria, en aplicació d’allò previst al Decret 141/2012, de 30 d’octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i a la cèdula d’habitabilitat.
    - La unitat de convivència no podrà ser modificada un cop signat el contracte d’arrendament, excepte en els casos següents:
    o Naixements, adopcions o acolliment.
    o Divorcis o separacions declarades judicialment o notarialment.
    o Defuncions.
    o Matrimoni o constitució de parella de fet degudament acreditada.
    o Emancipació degudament justificada.
    - Qualsevol modificació haurà de ser comunicada a l’Ajuntament de Santpedor en el termini de 10 dies a comptar des del fet o succés.
    - Una mateixa persona no pot formar part de dues sol·licituds al mateix temps. En aquest cas, únicament es consideraria vàlida la sol·licitud presentada en darrer lloc, quedant invalidades les anteriors.
    - Cap membre de la unitat de convivència podrà disposar d’un habitatge en propietat, excepte en els casos següents:
    o Que l’habitatge no disposi de cèdula d’habitabilitat ni la pugui obtenir.
    o Que l’habitatge es trobi afectat per un expedient d’expropiació, el qual s’hagin aprovat els drets i deures afectats amb un any vista.
    o Que no es disposi de la possibilitat de disposar de l’habitatge per raons de dret patrimonial, exceptuant el lloguer.
    o Que l’habitatge hagi estat declarat ruïnós o com a infrahabitatge d’acord amb allò previst a l’article 44 de la Llei 18/2007.
    o Que l’habitatge hagi estat designat judicialment com a domicili de l’altre cònjuge en un procediment de nul·litat, separació, divorci o dissolució de parella de fet.
    o Que s’hagi abandonat el domicili en casos de maltractaments formalment denunciats davant les autoritats competents.
    o Que l’habitatge no compleixi amb la normativa d’accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, sempre que no resulti possible l’adaptació a la normativa i que s’acrediti que algun dels membres de la unitat de convivència pateix la condició de discapacitat amb mobilitat reduïda permanent.
    - Els topalls d’ingressos màxims i mínims de la unitat de convivència seran els següents:
    o Ingressos bruts anuals de la unitat de convivència: entre 2 i 4 vegades l’IRSC vigent en el moment d’aprovar-se la convocatòria (any 2025: mínim 18.683,84€ i màxim: 37.367,68€ anuals).
    - Ha d’existir com a mínim un contracte laboral vigent en la unitat de convivència.

  • CAUSES D'EXCLUSIÓ


    Seran causes d’exclusió del procés d’adjudicació d’habitatges les següents:
    - No complir la totalitat dels requisits previstos al punt 3 d’aquesta convocatòria.
    - No aportar la documentació per acreditar els requisits d’accés.
    - La falsedat en les dades o documents aportats.
    - Haver presentat la sol·licitud fora de termini.
    - Modificar la composició de la unitat de convivència durant el procés d’adjudicació, excepte en els casos previstos en les Bases o en aquesta convocatòria específica.
    - Que qualsevol membre de la unitat de convivència hagi renunciat en l’últim any a un habitatge de lloguer social o habitatge de protecció social, sense causa justificada.
    - Haver estat objecte de desnonament o denegació de pròrroga del contracte de lloguer d'un habitatge de promoció pública en els darrers tres anys.
    - Haver estat sancionat/da per una infracció molt greu en una convocatòria de lloguer d’habitatge municipal en els últims tres anys.
    - Disposar de contracte de lloguer vigent per un habitatge de protecció oficial.

  • DOCUMENTS QUE HAN D’ACOMPANYAR LA SOL·LICITUD:

    Juntament amb la sol·licitud segons model normalitzat, degudament complimentada, s’haurà de presentar la documentació següent de la unitat de convivència:
    - Fotocòpia del DNI/NIF/NIE o document equivalent, vigent de la persona sol·licitant i dels/de les membres de la unitat de convivència, majors d’edat.
    - Acreditació de la residència legal de llarga durada o permanent.
    - Fotocòpia del llibre de família, en el seu cas.
    - En cas d’acolliment, documentació acreditativa.
    - En cas d’unitats familiars que estan separades o divorciades, hauran d’acreditar la separació o el divorci amb interlocutòria judicial de mesures provisionals, sentència, conveni regulador o acord ratificat judicialment, on consti informació sobre els pactes relatius a la guarda i custòdia dels fills, atribució de l’habitatge i acords econòmics. En el cas de parelles de fet, han d’acreditar la dissolució mitjançant escriptura pública.
    - Acreditació d’inscripció al registre d’HPO.
    - En el seu cas, certificat de discapacitat d’algun dels membres de la unitat de convivència.
    - En el seu cas, títol de família monoparental o nombrosa.
    - Declaració jurada que cap membre de la unitat familiar és titular del ple domini o d’un dret real d’ús o gaudi sobre algun altre habitatge, excepte en els casos previstos en aquesta convocatòria (al model de sol·licitud).
    - Declaració responsable referent a estar al corrent de pagament amb l’Agència Tributaria i la Seguretat Social (al model de sol·licitud).

    Documentació acreditativa dels ingressos i situació laboral de totes les persones en edat laboral:
    - Declaració de la renda de l’any fiscal anterior o certificat d’imputació d’ingressos de tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys. En el cas que no hi hagi obligació de presentar la declaració, caldrà una declaració responsable dels ingressos i certificat d’ingressos i retencions emesos per l’empresa o les empreses en les quals es treballa o s’hagi treballat.
    - Informe actualitzat de vida laboral, emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, de tots els membres de la família majors de 16 anys.
    - En cas d’aquells membres que percebin ingressos i que no estiguin obligats a presentar la declaració de la renta, caldrà que ho acreditin mitjançant:
    o Nòmines de l’any anterior de tots els membres de la família en actiu i/o certificat d’empresa el qual justifiqui els ingressos percebuts.
    o Certificat o certificats que acreditin la percepció d’una pensió emesos per l’INSS, en cas que la persona sol·licitant o algun membre de la unitat de convivència sigui pensionista o, en el seu cas, certificat negatiu.
    o Certificat de pensions, ajuts o prestacions públiques emès per l’organisme corresponent de la Seguretat Social o, en el seu cas, certificat de prestacions socials emès pel Departament competent de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya.
    o En cas d’unitats familiars que estan separades o divorciades i les parelles de fet dissoltes, han d’acreditar el cobrament o pagament de les pensions compensatòries d’aliments o, en el seu defecte, la reclamació judicial per fer-ne efectiva l’obligació.
    o Resolució d’atorgament i pròrrogues dels ajuts i/o de les prestacions que estiguin percebent (ajuts al lloguer, renda mínima d’inserció, atur, subsidi, etc.).
    o Extractes bancaris i certificats emesos per les entitats financeres de tots el comptes dels quals sigui titular qualsevol dels membres de la unitat de convivència i amb declaració jurada.
    o En el cas de treballadors/es per compte propi (autònoms), última liquidació trimestral de l’IRPF i IVA i butlletí de cotització a la Seguretat Social, i declaració anual d’IVA.

    A aquests efectes, i en aplicació de l’article 28, apartats 2 i 3, de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions Públiques, s’entendrà que per la simple presentació de la sol·licitud els interessats autoritzen a l’Ajuntament de Santpedor a sol·licitar aquests certificats:
    - En el seu cas, certificat de discapacitat d’algun dels membres de la unitat de convivència.
    - En el seu cas, títol de família monoparental o nombrosa.
    - Justificant d’ingressos: declaració de la renda, certificat d’empresa, certificat de pensió percebuda o certificat de l’INEM on constin els ingressos anuals de tota la unitat de convivència.

    L’Ajuntament incorporarà d’ofici a les sol·licituds, els corresponents certificats històric d’empadronament, de convivència i de deutes pendents amb l’Ajuntament.

    Qualsevol altra documentació que es pugui considerar necessària per comprovar que es reuneixen els requisits establerts i/o la situació al·legada.
    El fet de presentar una sol·licitud atorga consentiment a l’Ajuntament a accedir a tota la informació necessària.

    L’Ajuntament de Santpedor podrà requerir documentació addicional als efectes de determinar el compliment o no dels requisits establerts en aquesta convocatòria.

  • LLEGIU LA CONVOCATÃ’RIA SENCERA PER A MÉS DETALL

    Enllaç a la convocatòria

Canals de tramitació:

  • Presencial

    Cal presentar la sol·licitud complimentada presencialment a l'Ajuntament i acreditar la vostra identitat. Si el voleu omplir a mà, us aconsellem que imprimiu i utilitzeu el formulari adjunt, o bé demaneu-lo a l'OAC de l'Ajuntament.

Ajuntament de Santpedor

Plaça Gran U d'octubre, 4 - 08251 Santpedor - Barcelona
Telèfon: 93 827 28 28
Fax: 93 832 16 08
Adreça electrònica: santpedor@santpedor.cat
Horari:  
HORARI ESTIU (juliol i agost): de dilluns a divendres de 9 a 14h (tardes tancat)
HORARI RESTA DE L'ANY: de dilluns a divendres, de 9 a 14 h; dijous de 17 a 19 h.
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 23.10.2025 | 12:47